Wednesday 26 February 2014

113. The Definite Article & Accusative Case (Objective) - Quiz Answers

113.  The Definite Article & Accusative Case (Objective)  -  Quiz Answers

1.   If a noun (or pronoun) provides the action, it is called the  subject.

2    If a noun has the action happen to it, it is called the  object  (of the verb).

3    If a masculine or neuter noun changes from subject to object, there's no change.

4    Masculine nouns change from der  to  den  in this situation. 

In the following, which word is the subject? Ask who is providing the action!

5    Die junge Dame verkauft Kleider und Schuhe. [ die junge Dame ]

6    Den Pullover mag ich! [ ich ]

7    Kleider kann man auch auf dem Flohmarkt kaufen. [  man  ]

In the following sentences, which word is the object? 

8    Magst du den Rock, Claudia? [ den Rock ]

9    Meine Frau und ich nehmen den Fisch bitte. [ den Fisch ].

10  Herr Ober, bitte bringen Sie uns die Speisekarte! [  die Speisekarte ]

11   The same rule applies to the indefinite  article ('a') as well as the definite article.

In the following, write the correct indefinite article in the space provided.

12   Wir brauchen heute Abend  eine  Flasche Wein.

13   Hans, hast du  einen  Computer zu Hause?

14   Ich kaufe morgen  ein  Sakko.

15  Bei heißem Wetter schmeckt  ein  Bier  immer gut .

16   Mit meiner Vorspeise trinke ich gern  eine  Limonade .

17   Findest du  einen  Mantel und   eine  Krawatte zu heiß im Sommer ?

18   Ich habe leider  kein  gutes Hemd dabei. Ich habe nur T-Shirts.

19   Du sollst jeden Tag mindestens  einen  Liter Wasser trinken.

20   Ich trinke gern jeden Tag  eine  Tasse Kaffee.

No comments:

Post a Comment