Friday 28 February 2014

178. Possessive Adjectives - My, your, his, her, its, our, your, their - Quizt Answers

178.  Possessive Adjectives - My, your, his, her, its, our, your, their  -  Quiz Answers

1    My, you, his, her, its, etc. are known as  possessive adjectives.

2    These take  the same endings  as the Indefinite Articles.

3    my  =  mein

4    your  =  dein

5    his  =  sein

6    her  =  ihr

7    its  =  sein

8    our  =  unser

9    your (from 'ihr')  =  euer

10  your  from  'Sie')  =  Ihr

11  their  =  ihr

12  Whenever  'euer' adds an ending,  the second 'e'  drops out.

In the following write in the appropriate possessive adjective with the right ending.

13   Mein  Bruder und ich fahren gern Rad.

14   Hast du neulich   deine   Schwester gesehen?

15   Jana und ich, wir schenken  unseren  Eltern etwas Schönes zum Jubiläum.

16   Theo und Tina planen   ihre   Hochzeitsfeier.

17   Karola, Frank, mit  eurem  neuen Haus könntet ihr sicher tolle Partys geben.

18   Hans kauft  seinem  Cousin eine CD zum Geburtstag.

19   Bringen wir  unsere  Kinder mit zum Oktoberfest?

20   Andrea hat die Nummer  ihres  Handys vergessen.

21   Herr Ritter, können Sie mir bitte  Ihre  Emailadresse schicken?

22   Ich habe einen Brief von  deiner  Tante bekommen, Inge.

No comments:

Post a Comment