Monday 3 March 2014

207. Imperfect Tense - Simple Past Tense - Quiz Answers

207.  Simple Past Tense - the Imperfect Tense Quiz

1    The Imperfect Tense is used mostly in  writing.

2    This tense is used mostly in  newspapers, novels, fairy stories & reports. 

3    For Regular Verbs, the indicator of the Imperfect Tense, like English, is the 't'  sound.

4    Like English, German Irregulars often   change  the stem vowel.

Complete the following verbs in the Imperfect Tense with correct endings ......

5     wir  spielten

6     Sie hörten

7     er, sie es sagte

8     du schwammst   (schwimmen)

9     ich   trank  (trinken)

10   Christian und Danielle trugen  (tragen)

Complete the following sentences with the correct verb forms 

11   Meine Eltern  flogen  letzte Woche nach Berlin  [ fliegen ] 

12   Ich ass  den Kalbshaxe aber meine Schwestern  assen  das Schnitzel  [ essen ]

13   Der Prinz  starb  gestern in Norwegen.  [ sterben ]

14   Wir  wollten  zuerst in die Alpen fahren, aber es  schneite  stark  [wollen / schneien]

15   So, Kurt  sprach  darüber mit dem Schulleiter und jetzt ist alles gut.  [ sprechen ]

16   Ich  blieb  1975 sechs Monate in Berchtesgaden. [ bleiben ]

17   Der Mann  saß  ruhig im Zug und  las   seine Zeitung  [ sitzen  / lesen ]

18  Warst  du sehr krank nach der Party Uli?  [ sein ]

19  Meine Eltern  konnten  wegen des Sturms nicht zum Oktoberfest kommen. [können]

20  Das Flugzeug  fuhr  um 19:00 nach Japan ab.  [ fahren ]

No comments:

Post a Comment