Wednesday 5 March 2014

233. The Pluperfect Tense - More than Perfect - Quiz Answers

233.  The Pluperfect Tense - More than Perfect -  Quiz  Answers  

1    In the Pluperfect Tense in English, we use  had  +  Past Participle

2    The tense describes an action that has taken place but  prior  to a more recent action.

3    In forming the Pluperfect in German, we use the Past Tense of  haben Past Participle.

Translate the following into English ...

4    Ich hatte mein Handy verloren, bevor ich in Urlaub gegangen bin.
      I had lost my mobile / cell phone before I went on vacation.
5    Wir haben das Buch gekauft, nachdem wir den Film gesehen hatten.
      We bought the book after we had seen the film.
6    Ivan hatte das Foto gemacht, bevor er darüber mit seinen Freunden sprach.
      Ivan had taken the the photo before he spoke about it with his friends.

Complete the following by using the Pluperfect of the verbs indicated in brackets ..

7    Tom und Anja reisten nach Bali, nachdem sie in Suva gewesen waren. [sein]

8    Sobald wir die Nachrichten gehört hatten,  sind wir nach Hause gegangen. [hören]

9    Als ich nach Frankreich gereist bin, hatte ich schon den Eiffelturm gesehen [sehen]

10  Wir mussten heute Milch kaufen, denn ich hatte sie schon gestern getrunken. [trinken]

11  Nachdem Sonia und ich Tennis  gespielt hatten,  sind wir ausgegangen. [spielen]

12  Mein Bruder hatte eine Arbeitsstelle gefunden, bevor er nach Hause kam  [finden]

Translate the following into German ..

13   I had bought my tickets before I went abroad.
       Ich hatte meine Karten gekauft, bevor ich ins Ausland gefahren bin.
14   Did you go to that restaurant again after you had been sick previously?
       Bist du wieder in dieses Restaurant gegangen, nachdem du früher krank gewesen warst?
15   When she wrote the poem she had spent a lot of time in the country.
        Als sie das Gedicht geschrieben hat, hatte sie viel Zeit auf dem Lande verbracht.
16   When they left Germany they had seen many different different festivals.
       Als sie Deutschland verlassen hat, hatten sie viele verschiedene Feste gesehen.
17   Sonia had stayed 5 months in Ulm, before she came back to Australia.
       Sonia war 5 Monate in Ulm geblieben, bevor sie nach Australien zurückgekommen ist.
18   Erik und Kai had become ill, as soon as they arrived in America.
       Erik und Kai waren krank geworden, sobald sie in den USA angekommen sind.
19   The teacher had spoken to the pupil before he spoke to his parents.
       Der Lehrer hatte mit dem Schüler gesprochen, bevor er mit seinen Eltern sprach.
20   Had you cleaned your teeth before you got dressed?
       Hattest du dir die Zähne geputzt, bevor du dich angezogen hast?

No comments:

Post a Comment